3 najskuteczniejsze techniki pozyskiwania kontaktów biznesowych
Najpopularniejsze obecnie techniki nawiązywania kontaktów biznesowych oscylują głównie wokół Google i Facebook. Jeżeli jednak uważasz, że login w social mediach i ogłoszenie na portalu branżowym nie wystarczą, spróbuj podejść do networkingu inaczej.
Biznes oferty w inny łatwy sposób
Zanim rozpoczniesz poszukiwanie idealnych partnerów biznesowych, musisz zdefiniować, kim oni są. W związku z tym odpowiedz sobie na następujące pytania:
- Ile poszukiwany partner biznesowy ma lat?
- Gdzie mieszka?
- Jakiej jest płci?
- Jakie ma problemy, które Ty rozwiążesz?
- Co możesz mu/jej zaproponować, co będzie dla niego/niej warte uwagi?
A następnie rozpocznij efektywny prospecting korzystając z poniżej opisanych technik.
Szkolenia i targi branżowe
Eventy tego typu to chyba najpopularniejsza kategoria nawiązywania kontaktów biznesowych. Niewątpliwą przewagą spotkań branżowych jest możliwość odbycia rozmowy face to face z przedstawicielami firm, co bezpośrednio przekłada się na to, że przyszła współpraca jest bardziej realna.
Pamiętaj jednak, aby efektywnie wykorzystywać czas na eventach.
Jeżeli miejscem, gdzie Twoja firma świadczy usługi, jest wyłącznie Łódź, warto zbudować kontakt z kimś, kogo obszarem działania jest Wrocław lub Warszawa. Nie stanowicie dla siebie konkurencji, a możecie przekazywać sobie nawzajem wiedzę, zlecenia i projekty.
Jedynym minusem spotkań branżowych jest to, że często są one płatne, jest to jednak kategoria inwestycji we własny biznes.
Zarejestruj się na LinkedIn
Podstawowa oferta LinkedIn umożliwia założenie konta za darmo. Warto przekonać się do korzystania z tego narzędzia, ponieważ znajdziesz tam wiele przedsiębiorstw obecnych w Polsce. Wyszukaj interesującą Cię kategorię firm, zobacz ich ofertę i ogłoszenia, włącz powiadomienia, obserwuj profile organizacji, aby czerpać jeszcze więcej informacji i działaj!
LinkedIn Sales Navigator
Zastanów się też nad skorzystaniem z wersji premium, czyli LinkedIn Sales Navigator (ma darmowy miesiąc próbny). W tej wersji portalu dostępne jest m.in. bardzo zaawansowane wyszukiwanie, dzięki rozbudowanemu systemowi filtrów. Narzędzie to pozwala na dotarcie do Twoich precyzyjnie określonych (na początku tego artykułu) lead’ów oraz bezpośrednie nawiązanie z nimi kontaktu mailowego.
Plusami korzystania z LinkedIn są niskie koszty (w wersji podstawowej) oraz możliwość wysyłania bezpośrednich wiadomości. O czym warto pamiętać to personalizacja wiadomości. Bez niej zapomnij o sukcesie w nawiązywaniu relacji biznesowych. Minusy to natomiast sporo codziennej pracy nad tym, aby wysyłana oferta i wiadomości były profesjonalne oraz konieczność opłacenia LinkedIn Sales Navgator po okresie próbnym.
Skorzystaj z Apollo.io i Woodpecker.co
Apollo.io jest oprogramowaniem przyśpieszającym zaangażowanie, które na podstawie danych zebranych w Internecie tworzy ogromne bazy danych, do których po wykupieniu wybranego pakietu możesz uzyskać dostęp (14 dni jest za darmo). Program ten to informacje kontaktowe do ponad 10 milionów firm i 200 milionów ludzi. Bazy danych Apollo odświeżane są co 3 miesiące i zawierają jedynie zweryfikowane adresy e-mail i numery telefonów. Narzędzie to posiada bardzo dużą ilość dodatkowych funkcjonalności, również rozszerzenie do wyszukiwania lead’ów na portalu LinedIn.
Woodpecker
Prostym narzędziem do mailingu, którego możesz użyć do wykorzystania baz danych z Apollo.io jest Woodpecker. Oba te systemy pozwolą Ci przeprowadzić kampanie mogące w perspektywie dać spektakularne efekty sprzedaży.
Tak jak w przypadku wcześniejszego narzędzia, minusami Apollo.io są dość wysokie koszty i czas, który trzeba poświęcić na nauczenie się wykorzystania tego oprogramowania.
Assistly zajmie się Twoim networkingiem!
Jeżeli podobają Ci się formy networkingu związane z LinkedIn oraz Apollo.io i chciałbyś z nich skorzystać, ale nie masz na to zasobów czasowych to nic straconego. W Assisty profesjonalnie i efektywnie przeprowadzimy za Ciebie cały proces prospectingu od A do Z. Znajdziemy dla Ciebie idealnych partnerów biznesowych i skontaktujemy się z nimi w Twoim imieniu.
Zapisz się na darmową konsultację i dowiedz się jak!