8 zasad, które powinieneś znać, aby skutecznie prowadzić fanpage swojej firmie

 

Według najnowszego raportu Data Reportal, całkowita liczba osób korzystających z Facebooka każdego miesiąca wzrasta o około 2 miliony użytkowników. To właśnie dlatego prowadzenie fanpage’a na Facebooku sprawdzi się doskonale jako dodatkowa reklama czy kolejny kanał do komunikacji z klientami.

Jeśli jeszcze nie wiesz, jak założyć fanpage na Facebooku, to przeczytaj wpis, w którym pisaliśmy o tym, dlaczego prowadzenie strony firmowej na Facebooku jest takie ważne oraz w jaki sposób skonfigurować fanpage.

Dzisiaj podejdziemy do tematu w nieco inny sposób i skupimy się na marketingu oraz zwiększaniu zasięgów Twojego fanpage’a na Facebooku. Dlatego, jeśli chcesz poznać 8 zasad, których znajomość pozwoli Ci na rozwój Twojego fanpage’a i poszerzenie wiedzy na temat marketingu internetowego, to ten artykuł jest dla Ciebie!

 

Zasada nr 1 – Zadbaj o aspekt wizualny

Odkąd pamiętam znam maksymę „oczy kupują”. Zadbaj, aby Twój fanpage był atrakcyjny wizualnie, stwórz estetyczne zdjęcie w tle, dodaj zdjęcie profilowe — jako zdjęcie profilowe możesz ustawić logo swojej firmy, dodaj nazwę strony, krótki opis działalności, adres strony internetowej, dane firmy oraz dane teleadresowe. Całość ma być estetyczna i spójna. Jeśli sam nie jesteś grafikiem znajdź kogoś, kto za rozsądną kwotę Ci w tym pomoże.

Twój profil na przykład na Facebooku ma się po prostu podobać i sprawić, żeby klienci zostali z Tobą na dłużej.

 

Zasada nr 2 – Działaj systematycznie

Kiedy prowadzisz stronę internetową niezwykle ważne jest to, abyś publikował posty ze stałą częstotliwością. Możesz na przykład ustalić sobie, że w każdy poniedziałek, środę i czwartek wrzucasz krótki post na Facebooku. Dzięki temu, cały czas będziesz przypominał innym użytkownikom o swojej obecności, a oni z dnia na dzień będą coraz bardziej kojarzyć Twoją markę.

Niezwykle ważne w tym wszystkim jest także to, aby publikowane przez Ciebie treści były przemyślane. Nie sztuką jest publikować częste, ale mało wartościowe posty. Cały widz polega na tym, aby odwiedzać media społecznościowe regularnie i wrzucać tam treści, które są w stanie zaoferować coś dla Twoich klientów. Może to być, na przykład, krótki opis oraz estetyczne zdjęcie. Typy postów to już Twój wybór, ale pamiętaj, że powinny one zachęcać Twoją grupę docelową do interakcji oraz kontaktu z Tobą.

 

Zasada nr 3 – Zaplanuj kampanię marketingową z wyprzedzeniem

Skuteczne kampanie marketingowe opierają się w głównej mierze na planowaniu i przewidywaniu. Musisz wiedzieć, że odpowiednie zaplanowanie publikacji postów, znacznie zwiększa Twój sukces w prowadzeniu fanpage na Facebooku.

Użytkownicy Facebooka uwielbiają jak coś dzieje się na stronie, dlatego nie możesz dopuścić do sytuacji, w której na Twoim profilu nie ma nic nowego. Aby do tego nie dopuścić, warto przygotować kampanię publikacji na miesiąc lub nawet do przodu. Wystarczy poświęcić trochę swego czasu i przygotować posty z wyprzedzeniem, a następnie zaplanować ich publikację w odpowiednim content plannerze. Dzięki temu nie będziesz musiał się martwić o ruch na Twojej stronie głównej, bo treści publikować będą się same.

 

Zasada nr 4 – Typy postów — miej ich kilka

Jeśli wrzucasz treści na stronę regularnie, to musisz zwrócić szczególną uwagę na to, aby nie zanudzić swoich fanów. Posty, które zawsze oscylują w tym samym temacie — na przykład zawsze są rodzajem reklamy — nie będą zachęcać użytkowników do polubienia strony czy zainteresowania Twoją firmą.

Najlepszym i najskuteczniejszym rozwiązaniem będzie podzielenie postów na więcej, niż jedną kategorię, które będą interesujące dla Twoich fanów. Na przykład, jeżeli prowadzisz profil dotyczący gastronomii, możesz zamieścić posty, które będą rodzajem reklamy, ale też opublikować szereg danych, które będą miały charakter edukacyjny czy pokazać insight Waszej pracy.

 

Zasada nr 5 – Wchodź w interakcję

Firmowy fanpage na Facebooku to idealne miejsce do tego, aby Twoi potencjalni klienci poznali Cię od innej, bliższej strony. Dlatego komentuj, udostępniaj i lajkuj. Wchodź w interakcję ze swoimi fanami. Dzięki temu zbudujesz wśród nich zaufanie, a także pokażesz, że Twój biznes jest im bliższy niż mogłoby im się wydawać.

Warto również, abyś zaczął używać komunikatora (Messenger) do kontaktu z klientami oraz użytkownikami Facebooka. Aby to zrobić, wystarczy wejść na swój profil firmowy, a następnie po lewej stronie kliknąć Ustawienia – Wiadomości – Dodaj Messenger do swojej witryny. Jest to zdecydowanie szybszy i wygodniejszy sposób do komunikacji niż mail. Dlatego idealnie sprawdzi się w sytuacji, kiedy jeden z Twoich potencjalnych klientów będzie chciał szybko o coś zapytać.

 

Zasada nr 6 – Stosuj CTA

Fanpage na Facebooku to idealne miejsce do tego, aby zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojej strony www czy Twojego sklepu. Świetnie sprawdzi się do tego stosowanie CTA (call to action), czyli wezwania do działania, w którym zachęcasz klientów lub fanów strony firmowej do różnych czynności zwiększających ruch na Twoim profilu.

 

Jak można to zrobić?

Na końcu swojego posta/wpisu dodaj zdanie w stylu:

  • „Podziel się w komentarzu”

  • „Podaj dalej”

  • „Zobacz więcej na [tutaj Twoja strona]

Przy tym wszystkim należy kierować się zasadą: „Co za dużo to nie zdrowo”. Pamiętaj o tym, aby w Twoim poście było tylko jedno CTA. W przypadku, gdy zachęcasz odbiorców do różnych działań w jednym wpisie, odbiorca się pogubi, nie będzie wiedział, co ma zrobić i w rezultacie nie zrobi nic, a przecież nie taki był nasz cel!

 

Zasada nr 7 – Bądź na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami

Real time marketing stał się w ostatnich latach niezwykle popularny, dlatego warto, abyś i Ty zastosował go na swoim Facebooku. Na czym to dokładnie polega?

Strategia wykorzystująca real time marketing polega na odnoszeniu się w swoich działaniach w mediach społecznościowych do bieżących wydarzeń. Najlepiej, jeśli reakcja na aktualności odbywa się jak najszybciej od ich pojawienia się w obiegu publicznym. Oczywiście nie oznacza to, że od teraz Twój profil powinien być pełen nawiązań do bieżących wydarzeń. Wybieraj te, które w bezpośredni sposób wpływają na Twoją firmę lub klientów.

 

Zasada nr 8 – Polecaj swojego Facebooka innym użytkownikom

Reklamuj swój fanpage gdzie tylko możesz. Umieść przycisk do polubienia strony na stronie www, dołącz do grup na Facebooku o podobnym profilu, aby z prywatnego konta zapraszać ludzi na swój fanpage, a także udostępniaj merytoryczne posty ze swojej strony. Możesz także zachęcić do polubienia swoich znajomych, którzy przekażą Twój profil dalej.

 

Teraz już wiesz, co powinieneś zrobić, aby Twój fanpage na facebooku był prowadzony w sposób skuteczny i efektywny. Zastosuj się do przytoczonych przez nas zasad i ciesz się wysokimi wynikami w przeglądarce oraz zwiększonym ruchem na swojej stronie.

 

A jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie prowadzenia social mediów, zatrudnij Wirtualną Asystentkę, która z chęcią wesprze Cię w działaniach marketingowych Twojej firmy. 

 

Zapisz się na niezobowiązującą konsultację, by dowiedzieć się jak możemy Ci pomóc w tym obszarze.

 

Zapisuję się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *