Jak zwiększyć efektywność w pracy?

 

 
Dynamicznie zmieniający się świat wymaga od liderów zmiany podejścia do swojego przywództwa. Jednym z jego celów powinna być dziś większa produktywność pracownika, który niejednokrotnie pracuje zdalnie. Jak zatem liderzy i menedżerowie mogą wpłynąć na efektywny czas pracy ludzi, którym przewodzą? Oto kilka sposobów na to, jak poprawić taką efektywność w pracy.

 

 

Naucz się delegować zadania

Oczywiście, firma to niejako Twoje dziecko, o które chcesz dbać osobiście, m.in. ustalając priorytety. To zrozumiałe i nie ma w tym nic złego. Jednak sprawdzanie każdego szczegółu samodzielnie, zamiast zlecania zadań swoim pracownikom, może zrujnować Twój cenny czas. W miejsce tego, powierz obowiązki swoim wykwalifikowanym pracownikom. Zaufaj, że dobrze wykonają zlecone im zadania. W ten sposób zwiększysz ich efektywność w pracy. Dasz im bowiem możliwość zdobycia nowych umiejętności i doświadczenia.

 

 

Dobieraj zadania do umiejętności


Wymaganie od pracowników tego, by byli doskonali we wszystkim, nie jest skuteczne. Tu przydaje się znajomość ich umiejętności oraz stylów zachowań. W ten sposób można zwiększyć efektywność pracownika. Dla przykładu: ekstrawertyczny i kreatywny człowiek, który myśli nieszablonowo będzie znakomitym kandydatem do generowania nowych pomysłów. Może on jednak mieć problem z zadaniami wymagającymi szczegółowości.

 

 

Postaw na skuteczną komunikację

Dobry menedżer wie, że komunikacja jest kluczem do zwiększenia efektywności pracownika. Dziś możemy się ze sobą kontaktować za pomocą jednego kliknięcia, dlatego warto wybierać takie sposoby komunikacji, które nie zabiorą zbyt wiele czasu. Lepiej zrezygnować z pisania obszernych maili na rzecz komunikatorów społecznościowych lub tradycyjnych form kontaktu – takich jak rozmowa telefoniczna lub fizyczne spotkanie.

 

 

Wyznaczaj jasne cele

Efektywność pracownika zależy od celów, jakie przed nim postawimy. Powinien być on jasno określony i realnie osiągalny. Dlatego staraj się zlecać pracownikom zadania w sposób możliwie jak najbardziej konkretny i klarowny, aby wiedzieli dlaczego i po co je wykonują. Poinformuj ich o tym, czego dokładnie oczekujesz i podkreśl to, jaki wpływ będą mieli na dane zadanie.

 

 

Zachęcaj pracowników

Jak pozytywnie wpłynąć na efektywny czas pracy? Jednym z najlepszych sposobów jest zachęcenie pracowników do większej wydajności. Komunikowanie im o tym, że dobrze wykonują swoją pracę. Wówczas poczują się docenieni, a ich produktywność wzrośnie. Nagradzając pracowników pamiętaj, aby uwzględnić ich indywidualne potrzeby i preferencje. Niektórzy wolą pochwały publiczne, inni wolą je otrzymywać prywatnie. 

Oprócz słów wdzięczności można nagrodzić pracownika premią, dodatkowym czasem wolnym, możliwością pracy zdalnej, wspólnym lunchem, ciekawym szkoleniem czy kartą podarunkową. 

 

Sposobów na efektywność w pracy jest wiele. To od Ciebie jako lidera zależy, jak je wykorzystasz. Pamiętaj o dawaniu konstruktywnego feedbacku i stworzeniu pracownikowi dogodnych warunków do samorozwoju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *