Sprawdź jakie zadania może wykonać dla Ciebie Wirtualna Asystentka

Picture of Wiktoria

Wiktoria

Account Manager





    Praca zdalna a wizerunek Twojej marki – czyli o „tanich” działaniach employer brandingowych z dowolnego miejsca na świecie

    Praca zdalna a wizerunek Twojej marki –

    czyli o „tanich” działaniach employer brandingowych z dowolnego miejsca na świecie

    Employer branding to już nieraczkujący trend i nowość zza oceanu. To pojęcie, które słyszał już prawie każdy przedsiębiorca. Aktualnie rozwija się bardzo intensywnie i zbiera coraz większą liczbę zwolenników, którzy przekonują się, że aby kreować atrakcyjną markę pracodawcy, nie trzeba od razu wydawać fortuny pieniędzy m.in. na kampanie, czy też korzystanie z usług specjalistów EB.

    A jak skutecznie i bez większych kosztów tego dokonać? Przede wszystkim na początku:

    • należy zdać sobie sprawę, że zadania EB można realizować wielopłaszczyznowo — tak naprawdę w każdym aspekcie działania naszego przedsięwzięcia,

    • postawić na ludzi wewnątrz, jak i wokół organizacji, którzy mają realny wpływ na firmę i stanowią jej żywą reklamę oraz wizytówkę,

    • zdać sobie sprawę, że utrzymanie pracownika w organizacji jest korzystniejsze niż przeprowadzanie dziesiątek procesów rekrutacyjnych,

    • zaufać działaniom i zrozumieć, że liczą się nawet małe kroki w kreowaniu ogółu wizerunku.

    Dbanie o wizerunek marki — fanaberia czy konieczność?

    Rosnąca świadomość przedsiębiorców — zarówno małych firm, jak i dużych korporacji idących z duchem czasu powoduje, iż działania wizerunkowe stają się coraz bardziej kreatywne. To przyczynia się do wzrostu konkurencyjności. A to już prosta droga do nieustannej „walki” o lepszą pozycję na rynku. Jak się okazuje, by była ona w ogóle możliwa realizowane zadania z zakresu employer branding są koniecznością.

    Dzisiejszy świat, w szczególności ten zamknięty w środowisku online, musi starać się zarówno o potencjalnych kandydatów, pracowników, klientów, jak i osoby zewnętrzne zawierające kontrakt z firmą.

    Dlaczego mam zadbać nawet o kandydata?

    To proste. Potencjalnych kandydatów mogą zainteresować, chociażby oferty pracy publikowane przez firmę. Już na poziomie oferty można zwiększyć atrakcyjność marki, m.in. poprzez:

    1. ciekawy opis stanowiska,

    2. konkretne informacje: wynagrodzenie, rodzaj umowy (umowa zlecenie, o pracę, na zastępstwo, umowa agencyjna, B2B itd.), wymiar czasu pracy (cały etat, część etatu),

    3. czy firma oferuje pracę zdalną, hybrydową, elastyczny czas pracy, benefity.

    Świadomy przedsiębiorca powinien znać swoje mocne strony i wyróżniać je w konkretnej, aczkolwiek kreatywnej ofercie — później już tylko czekać na spływ aplikacji.

    Jeśli oferujesz pracę tymczasową - pamiętaj, że również pracownicy agencji pracy tworzą wizerunek Twojej marki

    Specjalista ds. HR lub rekrutacji to kolejne ogniwo w budowaniu pozytywnego wizerunku. Rozmowa z nim, pierwsze wrażenie na kandydacie, komunikacja — wszystko to przyczynia się do kreowania pozytywnych doświadczeń. Jeśli zostaną one odpowiednio przeprowadzone, to nawet w sytuacji odrzucenia określonych kandydatów pozwolą na pozostawienie w ich umysłach pozytywnego wrażenia.

    Dziś kandydat, jutro zadowolony klient, który postanowił skorzystać z usług firmy, bo ma miłe wspomnienia.

    A kto wie… niejednokrotnie część potencjalnych kandydatów aplikuje ponownie i po dostaniu się do firmy z dumą oznajmia: „to moje miejsce pracy, polecam!”. Zarówno wspomniany wyżej kandydat, pracownik, były pracownik, czy też klient stanowią doskonałe źródło reklamy dla firmy.

    Czy to starszy specjalista, czy też stażysta - każdy z nich jest reklamą firmy

    Czy działania te są darmowe?

    TAK. Jak widać nie wymagają nakładów finansowych, a ich realizacja możliwa jest m.in. po wykreowaniu unikatowych wskaźników EVP (ang. employee value proposition) przedsiębiorstwa, ich sumiennej i spójnej realizacji, stosowania się do określonych procedur, np. rekrutacji, off-boardingu itd., „byciu” aktywnym w social media, czy też wręcz odwrotnie — aktywnym na Targach Pracy lub promującym się na uczelniach.

    Ambasadorzy marki

    Warto kreować i komunikować oryginalność w Internecie. Wyróżniać się m.in. określonymi benefitami lub środowiskiem pracy. Tym samym zachęcać swoich pracowników do pozostawania ambasadorami marki. Ich aktywne social media są w stanie promować to, co w firmie najlepsze. Mogą to być:

    • praca zdalna z dowolnego miejsca,

    • zajęcia jogi w godzinach pracy,

    • celebrowanie wspólnych wydarzeń,

    • wyjazdy integracyjne,

    • aktywności sportowe.

    Dzisiejszy świat żyje w Internecie – warto więc poświęcić czas, by te działania były atrakcyjne dla otoczenia: zarówno na własnym social media, jak i w social media zadowolonych pracowników.

    Wspomnaliśmy już o zadowolonym pracowniku...

    No właśnie. Pracownik może być żywą wizytówką firmy, ale nie samymi benefitami człowiek żyje. Z badań wynika, iż równie mocno pracownicy cenią atmosferę w miejscu pracy, rozwój osobisty, jak i komunikację. Powyższe buduje employee experience, czyli doświadczenia pracownika, które kreują się w jego wyobraźni na przestrzeni czasu w organizacji. Przede wszystkim:

    • czy jest szanowany,

    • czy czuje przynależność do organizacji,

    • czy czuje swój ważny udział w procesach,

    • ma dobre relacje z przełożonym i współpracownikami,

    • może się rozwijać, być zmotywowanym,

    Ogólnie rzecz biorąc, czy może rozpocząć dzień z radością na nowe wyzwania oraz zakończyć go z satysfakcją.

    Jeśli zadbamy o ludzi budujących naszą firmę, to oni zadbają o jej rozwój oraz chętnie polecą pracę swojemu otoczeniu.

    Jako przedsiębiorca "nie pal za sobą mostów"

    Dochodzi do zakończenia współpracy z pracownikiem. Mimo iż do miłych doświadczeń ten etap nie należy, to warto zrobić wszystko, by odbył się on przyjaźnie i bezkonfliktowo. Odchodzący z organizacji pracownik jutro może powrócić w roli klienta lub kontrahenta.

    Pracownik odchodzi — co teraz?

    Rozstanie powinno składać się z odpowiedniego off-boardingu i exit interview, na którym to były pracownik powinien otrzymać stosowny feedback ze współpracy oraz przekazać wnioski i opinie z pracy w organizacji.

    Czy to praca zdalna, czy z "biura" - niech rządzi komunikacja

    Niegdyś to „biuro” było standardowym miejscem spotkań, dziś to coraz częściej spotkania on-line. Wideorozmowy stanowią niejako wypełnienie luki, ale też, jak się okazuje, są niezbędne, by utrzymać komunikację na właściwym poziomie. Komunikowanie pozwala m.in. na rozwijanie się zespołów, monitorowanie pracy i weryfikację zadowolenia pracowników.

    Praca zdalna a Employer Branding?

    Powyższe pokazuje też, że działania w social media pomagają w utrzymaniu pozytywnego wizerunku naszej marki. Pokazywanie działań zdalnych dla szerokiego grona odbiorców jest atrakcyjne. Nie oszukujmy się — praca zdalna jest korzystną opcją dla wielu. Czy to Warszawa, czy Gdańsk, czy też mała miejscowość w górach — nie trzeba uzależniać miejsca zamieszkania z miejscem pracy.

    Specjalista ds....wielu

    Taki może być Twój wirtualny asystent Assistly, który wykona za Ciebie powyższe zadania zdalnie!

    Nie masz czasu, by wykonać research konkurencji? Zaproponować swojej marce kreatywnych rozwiązań? Dodać oryginalności swojej stronie, ogłoszeniu o pracę? A być może potrzebujesz, aby profesjonalnie przeprowadzić rekrutację pracowników, prowadzić social media? A może potrzebujesz, by wirtualna asystentka pracowała jako doradca klienta, consultant, czy też ekspert z danej dziedziny w Twojej firmie?

    Możliwości jest wiele, by odciążyć Twoje obowiązki i co najważniejsze zadbać o wizerunek Twojej marki.

    Tak więc….w czym możemy pomóc Tobie i Twojej firmie?

    Umów się na konsultację i powiedz nam, czego potrzebujesz!